MEDNARODNI DAN GLASNEGA BRANJA

»Veliko malih stvari obstaja, ki povzročijo, da tvoj svet raste. Ljubezen do knjig je najboljša izmed njih.«

(Jacqueline Kennedy)

 

Ob mednarodnem dnevu glasnega branja, ki smo ga obeleževali tudi na naši šoli, so se učenci potopili v svet knjig, jih prebirali, se o njih pogovarjali, izgrajevali kotičke za branje, knjižne kazalke, zapisovali misli o branju, predvsem pa gradili zavedanje o pomembnosti branja za svoj razvoj misli, napredek, življenje.

 

Na predstavljenih slikah in posnetkih je zbranih nekaj utrinkov dogajanja v posameznih razredih.

Že v jutranjem varstvu se je dan začel s knjigo in potjo do branja. Črka po črko so se oblikovale besede, povedi, zgodbe …

 

Prvošolci so v okviru likovne umetnosti najprej zgradili svoje hiške in v njih bralne kotičke, nato so vanje prinesli knjige in drug drugemu glasno “brali”. Na koncu so se prepustili učiteljičinemu glasnemu branju Mačka Murija.

V okviru podaljšanega bivanja so izdelovali knjižna kazala v obliki pošasti

Drugošolci med branjem drug drugemu. Poglejte, kako pozorno spremljajo sošolce med branjem.

 

Branje v 3. razredu … zgodbe so preplavile učilnico z vseh strani. »Toliko zgodb, junakov in bitij, ki jih še ne poznamo … počasi, pa jih spoznavamo, drugega za drugim.«

Risba in misel o branju učenke 4. razreda, Lune Ambrož Kolenbrand

  1. razred je sestavil tudi obsežen seznam knjig, ki jih priporoča v branje. Njihov nabor izbrane literature, po kateri radi posežejo, si lahko ogledate TUKAJ.

Oskar Gregorski iz 4. razreda je zbral nekaj misli o branju

Z ustvarjalnimi kazalkami so knjige, ki jih trenutno berejo, opremili petošolci

 

 

Prisluhnite branju odlomka iz knjige slovenske avtorice Polonce Kovač z naslovom Težave in sporočila psička Pafija in recitacije pesmi Numizmatiki Daneta Zajca v izvedbi Karoline in Riana iz  5. razreda TUKAJ in TUKAJ.

 

O tem, zakaj radi berejo, so razmišljali tudi učenci 6. razredov. Lucija Vita in Alina sta o tem napisali nekaj besed.

 

Sedmošolci so pokazali, katere knjige so prebrali v času šolanja na daljavo, po katerih knjigah iz domače knjižnice radi posežejo, katera je njihova najljubša knjiga in katero bi priporočili drugim. Zgoraj je delček tega izbora.

Glasno pa so brali basni, tiste, obravnavane pri pouku, in tiste iz domače knjižnice. Matej je tako prebral Ezopovo basen Mestna in podeželska miš (TUKAJ), Filipa pa sta prebrala  Krilovo Volk in jagnje (TUKAJ) in Ezopovo Lisica in grozdje (TUKAJ).

Osmošolci so brali pesmi slovenskih realistov. Ivana je recitirala Jenkovo pesem Moja pesem (TUKAJ).

 

Devetošolci so si ogledali dokumentarni film Janja, Domen in najdaljša plezalna smer na trboveljski dimnik. Po ogledu so napisali ocene videnega in jih posneli. Prisluhnite  dvema izmed njih TUKAJ in TUKAJ.

 

Bilo je zabavno, poučno in raznoliko, tako da bomo zagotovo ponovili tudi naslednje šolsko leto … pa ne samo na mednarodni dan glasnega branja, temveč ob vsaki priložnosti, saj je, tako kot beremo v uvodni misli, ljubezen do knjig tista, ki povzroči, da svet raste in z njim tudi mi.