Učenci petih razredov so na naravoslovnem dnevu s samostojnim raziskovanjem v skupinah pridobivali znanje o vodi po devetih učnih sklopih.
Živa bitja in voda
Koliko vode je v kumari?
Ribanje Ožemanje
Precejanje Merjenje deleža vode
Pot vode skozi rastlino
List lončnice so oblekli v plastično vrečko in opazovali, kaj se bo zgodilo. Na notranji strani vrečke so se po nekaj dneh pojavile drobne kapljice vode. Tako so ugotovili, da voda iz rastline hlapi skozi liste.
Poraba vode
Ugotavljali so, koliko vode porabimo pri pravilnem umivanju rok, če vodo med umivanjem zapiramo ali če je ne.
Pravilna izvedba poskusa je zahtevala sodelovanje vseh članov skupine.
Stanje vode se spreminja
Ugotavljali so, kako voda s pomočjo segrevanja spreminja svojo obliko …
… in kako je hitrost taljenja ledu v vodi odvisna od njene temperature.
Voda je topilo
Pripravili so si »čajanko« in ugotavljali, zakaj se vroča voda, ko vanjo potopimo čajno vrečko, obarva. Se bo obarvala tudi hladna voda?
Topilo, topljenec ali raztopina?
V vodo so potopili šumečo tabletko in opazovali, kaj se z njo dogaja.
Vitaminski napitek je prijal vsem.
Plava, potone ali se raztopi?
Kroženje vode v naravi in sklop Pitna voda je vrednota
S pomočjo računalniške animacije so spoznavali proces kroženja vode v naravi, po ogledu filmskega posnetka pa so razmišljali, zakaj je pitna voda vrednota.
Onesnaževanje vode
Umazano vodo so filtrirali s pomočjo različnih pripomočkov: gaze, bombažne tkanine, filtrirnega papirja in cedila.
Kateri pripomoček je pri filtriranju najbolj učinkovit?
Vse meritve so vestno beležili in zapisali svoje ugotovitve.
Petošolci bodo pridobljeno znanje kmalu preizkusili tudi na KVIZU O VODI.