ŠOLA V NARAVI 4. B in 4. C
Prvi dan, 31. 3. 2025, je v CŠOD Čebelica hitro minil.
Učenci 4. b in 4. c so z učiteljicami spremljevalkami hitro prispeli in na sončnem dvorišču pojedli malico. Vodja doma jim je predstavil pravila in potek prvega dne. Spoznali so se s svojim novim petdnevnim domom in hišnim redom. Z vztrajnostjo in s sodelovanjem so postlali svoje postelje, kar je nekaterim povzročalo nekaj težav. Razburljivo dopoldne so končali z medrazredno igro na igrišču. Sledilo je kosilo, ki so ga bili vsi zelo veseli. Po krajšem počitku so spoznali vas Čatež in nekatere njene značilnosti, npr. romarsko pot na Zaplaz, nastanek kraja Čatež, potomko najstarejše trte … Čas je hitro minil in učenci so prehiteli nevihtno vreme in se vrnili ravno do večerje, ki so ji sledile spoznavne igre, pisanje dnevnika in priprava na spanje. Polni utrinkov prvega dne so nestrpno pričakovali naslednji dan.
Torek, 1. 4., je za učence 4. b in 4. c, ki so v šoli v naravi, minil hitro in skoraj nič norčavo. Po zanimivem bujenju so se učenci najprej uredili, nato pa vestno pospravili svoje sobe in bili za to tudi nagrajeni. Sledili so zajtrk in prvi dve dejavnosti, med katerima je bila še sadna malica. Učenci so se preizkusili v plezanju, kjer so bili vsi zelo pogumni in uspešni. Svoje znanje o orientaciji so ponovili in dopolnili še v dejavnosti, imenovani Osnove orientacije, kjer so spretno povezali teoretično znanje s praktičnimi primeri. Pred kosilom jim je ostal še čas za družabne igre. Pri kosilu so se okrepčali, kasneje pa še malo spočili in naigrali.
Sledili sta še dejavnosti Preprosti zemljevid Čateža in Leseni gradniki – izdelava makete. Pri obeh so učenci preko izkustvenega učenja nadgradili svoje že obstoječe znanje iz šole. Učenci so že nestrpno pričakovali večerjo in nočni pohod z ročnimi svetilkami. Prijetno utrujeni so zaključili dan v pričakovanju novega.
Sreda, 2. 4., je pomenila 3. dan šole v naravi za učence 4. b in 4. c. Vremensko prijetnejši dan so začeli z jutranjo telovadbo na igrišču poleg doma. Sledilo je urejanje sob in zajtrk. Po zajtrku so učenci dobili navodila za 2 zanimivi dejavnosti, in sicer Orientacija s kompasom in zemljevidom ter Ognji. Prav slednja je bila učencem zelo zanimiva, ker je vključevala nabiranje različnih vej v gozdu in kurjenje ognja. Ko se je ta razplamtel, so učenci na njem popekli še kruh in ga z zadovoljstvom pojedli. Naučili so se različnih tehnik kurjenja ognja, pomena nabiranja pravih vej in se pogovorili o pravilnem varnem ravnanju z ognjem.
Pri Orientaciji s kompasom in zemljevidom so na praktičnih primerih, tj. različnih zemljevidih, uporabljali kompas, določali smeri neba, iskali različne slovenske kraje in reševali težje naloge, ker so že v šoli pridobili dobro teoretično znanje. Po težko pričakovanem kosilu so učenci spoznali še igro petanka in se pomerili v lokostrelstvu. Obe dejavnosti sta bili učencem všeč in večina ju je prvič spoznala ter se v njiju preizkusila. Polni lepih vtisov in novih doživetji so se odpravili na večerjo, ki ji je sledil še kviz Pops. Učenci so se razdelili v skupine in tekmovali v malce težjih logičnih izzivih. Po večernem urejanju in pisanju dnevnika so zaspali ter se veselili naslednjega pestrega dneva.
Četrtek, 3. 4., je bil predzadnji dan šole v naravi za učence 4. b in 4. c. Začeli so ga z jutranjo telovadbo na igrišču poleg doma. Temu je sledilo že tradicionalno urejanje sob in zajtrk. Po zajtrku je sledil krajši počitek in nekaj prostega časa. Dopoldne so učenci obeh razredov preživeli na s soncem obsijanem pohodu, kjer so uporabljali zemljevid in sami določali pot. Vmes so občudovali pokrajino, se naužili sonca, ponovili pravila hoje v koloni in osnove orientacije ter pojedli zasluženo malico. Po vrnitvi v dom so se zelo razveselili kosila in počitka. Nekateri so čas izkoristili tudi za usklajevanje zadnjih podrobnosti za nastop skupin, ki jih je čakal na večerni zabavi. Popoldne so učenci sodelovali na izjemno zanimivi dejavnosti, tj. Življenje na Marsu. Po krajšem začudenju in misli o vesolju so se razdelili v skupine in se sprehajali med različnimi postajami, ki so jih vodile učiteljice ter za nagrado zbirali žetone. Vaja o sodelovanju in medsebojni pomoči jih je naposled pripeljala do večerje, ki so je bili zelo veseli. Zvečer je bila na vrsti najbolj pričakovana dejavnost, in sicer zaključni večer. Tam so učenci predstavili svoje unikatne točke, izvedli nastope ter se pozabavali ob glasbi in plesu. Polni energije, a prijetno utrujeni, so se pripravili na spanje, napisali dnevnik in zaspali ob misli, da bodo kmalu spet videli svoje družine in jim poročali o vseh dogodivščinah in pripetljajih minulih dni. Povzetek zadnjega, petega dne, bodo naredili učenci sami ob prihodu domov, zato ta ne bo objavljen na spletni strani šole.