NAJMLAJŠI RAZISKOVALCI V PROJEKTU MULTIPLIERS+

V šolskem letu 2023/24 so v projektu MULTIPLIERS+ že drugo leto sodelovali učenci 1. a in njihovi učiteljici Sabina Bauer in Andreja Golob. Seveda so bili letos to novi prvošolci. Učiteljici sta jim septembra predstavili naravoslovni nahrbtnik in njegovo vsebino. Otroci so bili navdušeni nad pripomočki in so komaj čakali, da vzamejo nahrbtnik domov in raziskujejo, kar želijo. Seveda bi ga vsi želeli odnesti prvi. Zato so z žrebom izbrali prvega srečneža, ki je ponosno prevzel nahrbtnik. Doma je bila v raziskovanje narave in pojavov v njej vpletena cela družina. Čeprav je bila v nahrbtniku tudi knjižica predlogov za eksperimentiranje, so otroci najraje izbirali svoje dejavnosti. Najbolj so se navduševali nad daljnogledom. Z njim so opazovali daljne ptice, ki so bile videti čisto blizu. O tem so navdušeno pripovedovali v šoli, ko so sošolcem predstavili svoje delo. Svoja opažanja so s pomočjo staršev ali samostojno zapisali ali narisali in nalepili v naravoslovni dnevnik, ki je del nahrbtnika.

Ena od učenk je raziskovala stopinje in naredila odlitek pasje šape. Res zanimivo!

Deček je opazoval polže, jih nahranil  in drugi dan priredil tekmovanje, da je ugotovil, kateri hitreje prileze do solate. Najhitrejši je potreboval 5 minut.

Drugi raziskovalni navdušenec je opazoval rastline in iz različnih listov naredil svoje drevo. Mamica ga je fotografirala in fotografijo sta prilepila v dnevnik. Naslednji je opazoval deževnika in ugotovil, da ta ne pogine, če se prepolovi.

Učenka je skozi daljnogled opazovala pokrajino in srne. Našla je tudi redko cvetlico močvirski tulipan.

Učenci so raziskovali v vsakem vremenu. Tudi naslednji učenec je bil pogumen okoljevarstvenik. Z družino so očistili kar nekaj površine ob vodi, kamor so ljudje odvrgli odpadke. Bilo jih je za celo vrečo. Nato je opazoval, kateri naravni materiali plavajo in kateri potonejo.

Nekateri učenci in učenke so raziskovali in poročali, a zapisa niso naredili. Vseeno pa so se naučili marsikaj, česar prej niso vedeli. Z nahrbtnikom so se učili tudi naravoslovne postopke, napovedovanje in merjenje ter beleženje opažanj.

Predzadnji šolski dan sta učence obiskala nosilec projekta Multipliers+, prof. dr. Gregor Torkar, in raziskovalka, mag. prof. Hana Rožman, oba z oddelka za biologijo, kemijo in gospodinjstvo na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Otroci so jima pripovedovali, kako so bili zadovoljni ob dejavnostih, kateri pripomočki iz nahrbtnika so jim bili najbolj všeč, kaj so delali in do katerih novih spoznanj so prišli. Gostoma so postavili veliko vprašanj o živalih, saj so prav te otrokom najbolj privlačne. Gospod Torkar je prava enciklopedija in je vedel odgovore na vsa vprašanja. Povedal je tudi nekaj zgodb iz živalskega sveta. Otroke je povabil k nadaljnjemu raziskovanju in naravoslovni radovednosti.

Projekt se zaključuje, otroška želja odkrivanja skrivnosti narave pa ne. Profesorja sta obljubila, da bodo nahrbtnik osvežili in obogatili, nato pa vrnili v roke mladih raziskovalcev. Iskrena hvala tudi staršem, ki so spremljali svoje otroke pri eksperimentih in na sprehodih ter jim pomagali urediti zapis v dnevnik.

Naj vam poletje radodarno postreže s čudovitimi razgledi na morje, gozdove, potoke, parke, gore ali domači vrt. Naj si spočijeta oko in telo. Nasvidenje jeseni!

(Skupno 21 obiskov, današnjih obiskov 1)