Tudi letos je bilo delo v oddelkih podaljšanega bivanja raznovrstno in bogato, zato vam predstavljamo delček dogajanja.
Da bi se učenci med seboj čim bolj povezali, so vsi oddelki podaljšanega bivanja sodelovali pri skupnih projektih, ki so jih učitelji načrtovali že na začetku šolskega leta.
Ob Tednu otroka so ustvarjali na različnih delavnicah.
Pripravili so prispevke za Šolsko shemo sadja.
Presenetili so stanovalce Centra starejših Trnovo z novoletnimi voščilnicami in darili.
Pomagali so pri okraševanju šole v času pustnih maškar.
Razveselili so mame ob njihovem prazniku.
Ustvarjali so za likovno razstavo na temo podnebnih sprememb.
V 1. a so učenci z učiteljico Andrejo Kovačić poleg pridobivanja novega znanja skozi ustvarjanje, igro in pogovore tkali tudi močne socialne vezi in prijateljstva. Ustvarili so vzdušje, kjer se dobro počutijo, se imajo radi in so sprejeti takšni, kot so.
Učenci v 1. b so z učiteljico Mojco Brnot Kastelic ustvarjali z različnimi materiali.
Iz kock znajo nekateri sestaviti prave mojstrovine.
Iz časopisa so učenci izdelali prave ogrlice. Nekateri so se lotili tudi zapestnic in jih izdelali še za svoje družinske člane.
Podaljšano bivanje v 1. c je potekalo s poudarkom na ozaveščanju in utrjevanju šolskih pravil ter zaželenega obnašanja.
V ta namen je učitelj Mitar Pavlović razvil sistem, s katerim so otroci prejemali sprotno povratno informacijo. Vsi so teden začenjali s sončki, ki so jih lahko postopoma prekrivali oblački. Oblački so se razkadili, ko so se učenci aktivno potrudili in za vsak oblaček naredili nekaj, kar je izražalo skrb za razredno skupnost, lasten napredek v odnosu do učenja ali skrb za zdravo prehranjevanje pri kosilu.
Sestavni del podaljšanega bivanja je tudi šolsko kosilo. Učenci so razvijali odnos do zdravega prehranjevanja in hkrati spoštljiv odnos do hrane, kajti vedno več hrane, žal, konča v smeteh. Učenci in učenke so zato na sproten in nazoren način s sličicami dnevno spremljali, kako so se pri kosilih odrezali sami, na ta način pa lahko začeli ozaveščati odnos do prehranjevanja v širšem pomenu besede.
V ustvarjalnem delu podaljšanega bivanja je bil zanimiv pristop, pri katerem se je lahko prepletla ustvarjalnost učitelja in učenca. Vsak učenec je lahko prinesel v razred svojo igračo. Ta je predstavljala izziv učitelju, da jo s pisalom spravi na papir, učenci pa so dokončali risanje po svoji presoji in navdihu.
V 2. a so učenci z učiteljico Polono Pahor veliko časa posvetili gradnji dobrih medsebojnih odnosov. Radi so se igrali socialne igre, preko katerih so se spoznavali in ustvarjali. Pogosto so poslušali mirno glasbo in se pogovarjali o občutkih in željah. Veliko so risali in ustvarjali na temo prebranih knjig in pesmic. Sončne popoldneve so preživljali zunaj na igrišču, kjer so se najraje igrali z žogo in se lovili. V učilnici so se največkrat igrali z lego kockami in z družabnimi igrami. Deževne dni so izkoristili za origami in glasbene želje.
Učenci 2. b so po napornem dopoldnevu najprej lačni odhiteli na kosilo z učiteljico Mirjam Grad. Nato so si v razredu malo oddahnili ob sproščenem klepetu, menjavanju nalepk ali igranju družabnih iger.
Seveda pa so vsi komaj čakali na res edino pravo sprostitev – šolsko igrišče!
Po uri svežega zraka so se polni novih moči vrnili v razred in se umirjeno lotili domače naloge, tihega branja ali didaktičnih iger.
Nekaj časa so namenili tudi ustvarjanju. Takrat so risali in barvali, strigli in lepili, reševali uganke in labirinte ter počeli še marsikaj zanimivega.
Učenci v 2. c razredu so z učiteljico Katico Pantner najraje preživljali prosti čas na šolskem igrišču. Učenci so veliko časa posvetili različnim igram z žogo, s katerimi so krepili prijateljske odnose. Najraje so igrali finsko, med dvema ognjema, nogomet in košarko.
V sončnih dneh jim je mogočna krošnja starega javorja ponujala obilo sence in prostor neskončnih idej za ustvarjalno igro z naravnimi materiali, kot so kamenčki, odpadli listi ter suha trava in vejice.
Ko so dodobra razmigali telo, so se odpravili v razred, kjer so naredili domačo nalogo in pojedli šolsko malico.
V 3. a so učenci z učiteljico Ireno Goričanec veliko časa namenjali ustvarjanju. Papirnate kvadrate so spreminjali v najrazličnejše like in se veselili svojega napredka, saj so morali biti pri zgibanju origamijev zbrani in natančni. Postali so pravi mojstri in so lahko izdelali že zelo zahtevne izdelke, na primer bralno kazalo v obliki buldogove glave.
Zelo radi so pletli s prsti, saj so pri tem nastajali dolgi volneni šali, ki so jih podarili svojim mamam.
Pogosto so pripravili razstavo svojih izdelkov v razredu. Ali ste že slišali za pošast, ki živi v Loch Nessu? V obliki origamija se je pojavila tudi na naši šoli.
Izdelovali so igrače iz papirja in jih takoj preizkusili. »Zakaj moja skokica skače slabše od tvoje?« so se jezili nekateri.
Radi so opazovali poskuse, ki jim jih je pripravila učiteljica. »Zakaj se kača vedno hitreje vrti nad svečkami?« so bili radovedni.
Zelo radi so preživljali čas tudi na igrišču. Fantje so se takoj zapodili za žogo, dekleta pa so bila najraje na travi. Včasih so oblikovale tudi mandale s svojimi telesi.
Učitelj Kristjan Jemec Kocjan in učenci 3. b so po kosilu najprej končali domačo nalogo.
Slabo vreme so izkoristili za ustvarjanje in igro v učilnici.
Učenci 4. a so z učiteljico Suzano Zgonec najraje preživljali čas v likovni učilnici, kjer so ustvarjali z različnimi materiali. Veliko časa so namenili ustvarjanju likovnih izdelkov na temo podnebnih sprememb. Najprej so se o tej temi pogovarjali. Ugotavljali so, kakšni občutki se jih lotevajo, ko razmišljajo o posledicah podnebnih sprememb na življenje vseh živih bitij na Zemlji in to prikazali z zanimivimi likovnimi tehnikami.
V 4. b so učenci z učiteljico Marijo Perdih po kosilu najprej reševali domače naloge in pri tem poskrbeli tudi, da so si med seboj pomagali, kadar je bila kakšna naloga za koga zelo zahtevna.
Nekateri učenci so veliko časa posvetili ustvarjanju. Preizkusili so se v različnih likovnih tehnikah in drugih možnostih ustvarjanja. Sešili so svojo najljubšo žival iz puhaste nogavičke, izdelali lovilec sanj iz vejic in volne, koledar za leto 2022 in veliko zapestnic. Prisluhnili so branju zanimivih zgodb in sami brali različne knjige, ki so jih imeli na voljo v učilnici. Spoznavali so življenje na različnih koncih sveta, še najbolj pa so jih zanimale živali, ki tam živijo.
Za sprostitev so najraje izbrali kocke, tako lego kot tudi lesene, ter z njimi ustvarjali velike objekte, v katerih so lahko prebivale njihove najljubše igračke – živali. Pogosto so se združili v pare ali manjše skupine in ustvarjali risarske kolaže z zanimivim dogajanjem ter številnimi podrobnostmi, ki so spodbujale gledalca k natančnemu in večkratnemu opazovanju izdelka.
Najboljše pa je bilo, ko je prišel čas za odhod na igrišče in gibanje na svežem zraku. Takrat so učenci izbirali najljubše športne aktivnosti ter tudi ustvarjali in se sproščali z materiali, ki jih nudi narava na šolskem igrišču.
Učenci 4. c so z učiteljico Lucijo Dolar po pouku hitro napisali domačo nalogo, saj se jim je že mudilo na šolsko igrišče ali v telovadnico. Fantje so večino časa igrali nogomet in košarko, dekleta pa so bolj uživala v tekalnih igrah, izvajanju akrobacij ali v senci pod drevesi.
Ko vreme ni dopuščalo igre zunaj, so se učenci preizkusili v pletenju in izdelovanju zapestnic, voščilnic in risanju. Veliko časa so namenili tudi plesu in petju.
Z učiteljico Vesno Ražman pa so se veliko pogovarjali o zdravi prehrani in zdravem načinu življenja. Nato so o tem sestavljali uganke in skušali izpeljati izziv Brez sladkarij za vikend. Izdelali so tudi dva plakata za Šolsko shemo sadja, ki sedaj krasita jedilnico naše šole.
Učenci 5. b in del učencev 5. a razreda so se z učiteljico Saro Brozovič po končani domači nalogi pogosto zabavali z različnimi družabnimi igrami. Fantje so se radi pomerili v igranju šaha ali pa se urili v hitrostnem postavljanju lončkov ter podirali nove rekorde.
V okviru likovnega ustvarjalnega projekta Podnebne spremembe so se pogovarjali o aktualnem dogajanju v našem okolju – na kakšen način se kažejo podnebne spremembe v svetu, kaj se dogaja z naravo in najpomembnejše, kaj lahko jaz naredim, da bo naš planet čist in ohranjen? Ideje in razmišljanja o tej temi so prenesli na papir in preko umetniških izdelkov prikazali aktualno okoljsko problematiko. Nastalo je veliko različnih izdelkov, ki krasijo hodnike naše šole.
Med učenci je nekaj glasbenikov. Za glasbeno popestritev je poskrbel Gal, ki je rad zaigral na violončelo.
Pogosto so čas podaljšanega bivanja preživeli tudi zunaj na igrišču. Igre z žogo, lovljenje, klepetanje na klopci … Vse to jim je krajšalo čas do odhoda domov.
Učitelj Ivo Čičak in učenci 5. c ter del učencev 5. a so bili v podaljšanem bivanju radi ustvarjalni in aktivni. Predvsem so radi risali, in sicer risbe o okoljevarstvenih temah, junakih in gradovih.
Uživali so tudi v pletenju zapestnic, igranju raznovrstnih družabnih iger in ogledu razvedrilnih filmov.
Najraje pa so se igrali na igrišču.