O obveznih izbirnih predmetih
Obvezni izbirni predmeti so namenjeni učencem 7. do 9. razreda.
Učenci jih morajo izbrati (izjema: uveljavljanje javnoveljavne glasbene šole).
Vsak učenec izbere 2 uri izbirnih predmetov, lahko tudi 3, če starši s tem soglašajo.
Vsak izbirni predmet traja 1 uro tedensko razen nemščine in ruščine, ki trajata 2 uri tedensko.
Obvezni izbirni predmeti se ocenjujejo. Učenec lahko napreduje le, če ima pozitivne zaključne ocene pri vseh predmetih, tudi pri izbirnih.
Istega predmeta učenec ne sme izbrati večkrat.
Obstajajo t. i. triletni predmeti (npr. nemščina 1, nemščina 2, nemščina 3), za katere je smiselno (ne pa obvezno), da jih učenec obiskuje več let.
Pravilnik o normativih in standardih za izvajanje programa osnovne šole določa (glede na skupno število učencev 7., 8. in 9. razreda) največje možno število skupin obveznih izbirnih predmetov, ki jih šola v posameznem šolskem letu lahko izvaja. Šola mora p onuditi pouk tujega jezika, nekonfesionalni pouk o verstvih in etiki ter pouk retorike. Ostala ponudba izbirnih predmetov je v pristojnosti šole.
Postopek izbire
6. 2. 2025 (oz. na dan RS) bo staršem na roditeljskem sestanku predstavljen postopek izbire obveznih izbirnih predmetov.
18. 3. oz. 25. 3. 2025 bo na razredni uri postopek izbire pojasnjen tudi učencem. Nekateri izvajalci jim bodo v okviru pouka natančneje predstavili izbirni predmet, ki ga izvajajo.
Od 7. 4. do 18. 4. 2025 bo na portalu eA za starše odprt sklop izbirni predmeti. Ko se boste prijavili, se vam bo prikazal okvir, v katerem bo napisano »Izbirni predmeti v šolskem letu 2025/2026«.
Po kliku na »Izberi predmete« se vam bodo odprla navodila in seznam vseh predmetov, ki jih bomo PONUDILI (in ne nujno izvajali) v posameznem razredu.
Po pogovoru z vašim otrokom boste ponujene predmete razvrščali. Na vrhu seznama morajo biti zapisani tisti predmeti, ki bi jih vaš otrok NAJRAJE obiskoval (zapisanih naj bo vsaj 6 predmetov).
Učenec lahko izbere 2 uri OBVEZNIH izbirnih predmetov tedensko, s soglasjem staršev pa tudi 3. Vsi predmeti so 1-urni; nemščina, ruščina, francoščina in španščina pa so 2-urni predmeti. Če se strinjate, da bo vaš otrok obiskoval 3 ure obveznih izbirnih predmetov, morate to odkljukati na desni strani obrazca.
Otrok, ki hodi v javno veljavno glasbeno šolo, je lahko oproščen sodelovanja pri izbirnih predmetih. V kolikor želite uveljavljati obiskovanje javno veljavne glasbene šole, to označite na desni strani obrazca.
Učenci, ki želijo uveljavljati obiskovanje glasbene šole, naj natisnejo obrazec, ki ga bo morala izpolniti glasbena šola. Učenec ga mora vrniti do 15. septembra 2025.
Prijavnic na izbirne predmete vam ni potrebno tiskati!
V kolikor boste pri izpolnjevanju prijavnic potrebovali pomoč, vam jo bomo nudili bodisi preko elektronske pošte ali telefona.
Ob zaključku postopka bomo na podlagi prijav videli, katere predmete bomo v prihodnjem šolskem letu izvajali in katerih ne. Če bo vaš otrok izbral predmet, ki ga ne bomo izvajali, mu bomo določili naslednji predmet, ki ga želi obiskovati.
Ob koncu postopka (26. 5. 2026 bomo v šoli natisnili obrazce s končno izbiro, vaši otroci pa jih bodo prinesli domov v podpis v dveh izvodih. En izvod bo moral otrok vrniti šoli, drug izvod bo ostal vam.
Ponudba obveznih izbirnih predmetov za šolsko leto 2025/2026 z opisi
7. razred
ASTRONOMIJA: Sonce, Luna in Zemlja |
Traja eno šolsko leto in se v 8. razredu lahko nadaljuje z Daljnogledi in planeti ter v 9. z Zvezdami in vesoljem. Učenci spoznajo osnovne astronomske pojave in pojme, opazujejo medsebojno delovanje nebesnih teles, njihovo gibanje, lastnosti, posebnosti, zanimivosti … Izbirni predmet Sonce, Luna in Zemlja je primeren za učence, ki jih astronomija resnično zanima in z veseljem tudi kaj izračunajo. Izdelali bomo nekaj praktičnih izdelkov, se lotili astronomskih opazovanj in reševanj astronomsko-matematičnih nalog. Zagotovo pa bo čas tudi za želje, vprašanja in predloge učencev. |
FILMSKA VZGOJA: KAJ JE FILM |
Traja eno šolsko leto. Učenci gledajo animirane filme in po ogledu o njih razpravljajo ter poglobijo doživljanje filma v strnjeni interpretaciji, spoznajo temeljne vrste filma in žanre, poznajo predstavnike filmske umetnosti, poiščejo povezave z drugimi predmetnimi področji, izdelajo kratke animirane filme idr. |
FRANCOŠČINA 1 | Francoščina 1 kot obvezni izbirni predmet poteka dve uri tedensko, traja eno šolsko leto in se lahko nadaljuje s FR 2 in FR 3. Spoznamo, da gre za zelo razširjen in pomemben jezik, ki je nekoliko podoben italijanščini in angleščini. Naučimo se sporazumevati v francoščini (govorno in pisno izražanje, bralno in slušno razumevanje, besedišče in slovnica). Skozi komunikacijski pristop k učenju jezika spoznamo kulturo in civilizacijske posebnosti Francije ter drugih frankofonskih dežel. Znajdemo se v situacijah, ki se dotikajo našega vsakdana. Pri pouku se uporablja učbenik in delovni zvezek Décibel, ki ju dopolnjujejo zvočni posnetki, delo v računalniški učilnici, delovno gradivo učitelja, delo v gospodinjski učilnici, sodelujemo na šolskih proslavah … Sodelujemo pri Francoski bralni znački, obiščemo Frankofonski festival … |
ITALIJANŠČINA 1 |
Izbirni predmet italijanščina je triletni predmet, ki se izvaja v obsegu dveh ur tedensko, kar pomeni, da učenec, ki izbere IPI 1, nadaljuje s predmetom tudi v 8. in 9. razredu. Na izbirnem predmetu italijanščina se bodo učenci seznanili z osnovnimi italijanskega jezika v prvem letu, v sledečih letih pa bodo znanje širili. Skozi raznolike igre in komunikacijske dejavnosti bodo razvijali spretnosti za učinkovito sporazumevanje v vsakdanjih situacijah ter tvorjenje kratkih ustnih in pisnih besedil. Poleg jezikovnega učenja učenci bodo učenci spoznavali tudi sociokulturne vidike Italije, kot so običaji, navade, glasba, folklora in druge kulturne zanimivosti. |
IZBRANI ŠPORT: NOGOMET |
Traja eno šolsko leto. Predmet predstavlja nadgradnjo tehničnega in taktičnega znanja pouka športa ter uporabo le-tega v igri. |
LIKOVNO SNOVANJE 1 |
Traja eno šolsko leto, dopolnjuje vsebine rednega predmeta likovne umetnosti in je namenjen vsem učencem 7. razreda, ki si želijo več likovnega ustvarjanja in oblikovanja, saj je delo praktično naravnano. Ocenjujejo se likovni izdelki, ki izkazujejo tudi usvojeno teoretično znanje učenca. Vsebine predmeta so po posameznih likovnih področij zasnovane na temeljnih likovnih pojmih, ki jih učenec osvaja in nadgrajuje glede na svoj potencial, spoznava pa tudi likovna dela umetnikov in poklice, pri katerih je potrebno znanje likovnega jezika ter si tako oblikovali merila likovnega vrednotenja za življenje. Ob komunikaciji in interakciji z učiteljem pri teoretičnem in praktičnem delu učenec pri predmetu razvija občutljivost zaznavanja, likovno-ustvarjalno mišljenje, emocije in motorično občutljivost, vizualni spomin, domišljijo in motorično spretnost. |
MATEMATIČNA DELAVNICA 7 |
Traja eno šolsko leto. Učenci urijo v dejavnostih, povezanih z matematiko, ter izmenjujejo svoje ideje in razumevanje matematike. Matematične delavnice se navezujejo na pouk matematike, bistveno pa se razlikujejo v tem, da skušamo učencem na zanimiv način prikazati uporabo znanj, matematične vsebine. Pri urah so učenci aktivni, prilagajamo se njihovim interesom in sposobnostim, tako da učenci razvijajo sposobnosti matematičnega izražanja, opazovanja. Čas bo tudi za priprave na različna matematična tekmovanja. Delo pri predmetu je osnovano na raziskovanju, logičnem razmišljanju, povezovanju, sklepanju … Z učenci poglobimo pridobljena znanja pri rednem pouku in raziskujemo nova znanja in vsebine.
|
NEMŠČINA 1 |
Traja eno šolsko leto in se nadaljuje z NI 2 in NI 3. Učenci se naučijo pisati in brati preprosta besedila. Ob temah jaz, moj dom in družina, države in jeziki, števila, barve, živali, ura, šola se naučijo besedišča ter posameznih slovničnih struktur, kar uporabijo v različnih govornih okoliščinah. Spoznavajo nemško kulturo in kulturno zgodovino. Učenci sodelujejo pri nemški bralni znački. |
OBDELAVA GRADIV: LES |
Traja eno šolsko leto. Učenci 7. razreda pri predmetu izdelujejo različne izdelke iz lesa. Utrdijo in nadgradijo znanje iz tehničnega risanja in risanja z računalniškim programom Qcad. Učenci bodo poleg ocene izdelka s tehnično dokumentacijo dobijo tudi oceno iz poznavanja vrst lesa in lesnih polizdelkov, orodij in postopkov. |
RAČUNALNIŠTVO UREJANJE BESEDIL |
Traja eno šolsko leto. Računalniška in digitalna pismenost je v 21. stoletju ena izmed ključnih kompetenc. Učenci spoznajo računalnik. Najprej se seznanijo z razvojem računalnika, nato zgradbo, delovanjem in uporabo računalnika. Sledi praktični del, in sicer urejanje besedila z urejevalnikom besedil Microsoft Word. Učenci se naučijo shranjevanja, kopiranja, oblikovanja, dodajanja slik, grafikonov, tabel, nastavitve samodejnega kazala … Naučijo se poiskati podatke na spletu in jih prenesti v Microsoft Word. Izdelajo seminarsko nalogo z določeno vsebino in jo predstavijo sošolcem in sošolkam. Naučijo se, kako v PowerPointu pripraviti dobro predstavitev. Naučijo se uporabljati elektronsko pošto in spoznajo osnove varnosti in etike na internetu. Učenci tako pridobijo osnovna znanja, ki so potrebna za uporabo računalnika, ob tem pa se naučijo izdelati seminarsko nalogo, kar je nujno potrebno znanje pri nadaljnjem šolanju. Ob koncu se naučijo nekaj osnov programiranja. |
RASTLINE IN ČLOVEK |
Traja eno šolsko leto in dopolnjuje znanje BIO in NAR. Pri predmetu učenci spoznavajo pomen rastlin v človekovem življenju, prehrani, slovenskem obredju in umetnosti. Izberejo svojo najljubšo rastlino in izdelajo monografijo o njej. Seznanijo se z negovanjem in vzdrževanjem okrasnih rastlin ter vzgojo lastnih rastlin. Spoznajo poklic vrtnar, cvetličar, gozdar, agronom … Navajajo se na samostojno delo z uporabo različnih učnih pripomočkov: ključi za določevanje, strokovna literatura, optične naprave in elektronski viri. |
RUŠČINA 1 |
Traja eno šolsko leto in se nadaljuje z RI 2 in RI 3.
Učenci se naučijo pisati cirilico in brati preprosta besedila. Ob temah šola, čas, števila, družina, poklici se naučijo besedišča ter posameznih slovničnih struktur, kar uporabijo v različnih govornih okoliščinah. Spoznavajo rusko kulturo in kulturno zgodovino. Opravijo rusko bralno značko. Sodelujejo z učenci drugih šol. |
SODOBNA PRIPRAVA HRANE |
Traja eno šolsko leto. Predmet nudi učencem možnost, da dopolnjujejo in razširjajo znanje o prehrani, glede na zagotavljanje in ohranjanje zdravja. Pri praktičnem delu spoznavajo načine priprave živil in jedi ter razvijajo individualno ustvarjalnost. |
ŠOLSKO NOVINARSTVO |
Traja eno šolsko leto. Učenci spoznavajo osnovne pojme novinarstva. Pišejo novico, poročilo, reportažo, anketo, intervju, komentar, uvodnik, članek in oceno. Sodelujejo pri šolskem glasilu ali pa izdajo razredni časopis. Opravijo tudi terensko delo, kjer snemajo prispevke. Obiščejo časopisno, radijsko ali televizijsko hišo. |
ŠPANŠČINA 1 |
Izbirni predmet španščina je triletni predmet, ki se izvaja v obsegu dveh ur tedensko, kar pomeni, da učenec, ki izbere IPŠ 1, nadaljuje s predmetom tudi v 8. in 9. razredu. Danes je španščina po številu govorcev tretji svetovni jezik in je za angleščino drugi najpogosteje uporabljeni svetovni jezik. Na izbirnem predmetu španščina se bodo učenci seznanili z osnovnimi značilnostmi španskega jezika. Skozi raznolike igre in komunikacijske dejavnosti bodo razvijali spretnosti za učinkovito sporazumevanje v vsakdanjih situacijah ter tvorjenje kratkih ustnih in pisnih besedil. Poleg jezikovnega učenja učenci bodo učenci spoznavali tudi sociokulturne vidike špansko govorečih držav, kot so običaji, navade, glasba, folklora in druge kulturne zanimivosti.
|
ŠPORT ZA SPROSTITEV |
Traja eno šolsko leto. Predmet je namenjen učencem, ki se radi ukvarjajo s športom. Učenci spoznavajo športe, pri predmetu se poudari razvedrilni in sprostilni značaj športa. Program vključuje športne zvrsti iz osnovnega programa (aerobika, tek in pohodništvo) in druge športe (namizni tenis, badminton in hokej). |
VERSTVA IN ETIKA 1 |
Traja eno šolsko leto in se nadaljuje z VE 2 in VE 3. Izbirni predmet nudi učencem možnost, da razširijo/dopolnijo, diferencirajo in problematizirajo znanje, ki ga o verstvih in etiki dobijo pri predmetu DKE in je namenjen vsem učencem 7. razreda. V 7. razredu se obravnavajo temeljni pojmi o nastanku religij in svet velikih svetovnih religij (krščanstvo, islam, budizem, hinduizem, judovstvo), ki nas obdajajo. |
8. razred
Predmet | Trajanje predmeta, pogoji za obiskovanje predmeta in vsebina predmeta |
FILMSKA VZGOJA: FILMSKI ŽANRI |
Traja eno šolsko leto. Učenci gledajo slovenske in tuje igrane filme in po ogledu o njih razpravljajo ter poglobijo doživljanje filma v strnjeni interpretaciji, spoznajo temeljne vrste filma in žanre, spoznajo osnovne filmske izrazne elemente, poznajo predstavnike filmske umetnosti, poiščejo povezave z drugimi predmetnimi področji, izdelajo kratke igrane filme idr. |
FRANCOŠČINA 2
V šolskem letu 2025/2026 ne bo ponujena. |
Francoščina 2 kot obvezni izbirni predmet poteka dve uri tedensko, traja eno šolsko leto in se lahko nadaljuje s FR 3. Spoznamo, da gre za zelo razširjen in pomemben jezik, ki je nekoliko podoben italijanščini in angleščini. Naučimo se sporazumevati v francoščini (govorno in pisno izražanje, bralno in slušno razumevanje, besedišče in slovnica). Skozi komunikacijski pristop k učenju jezika spoznamo kulturo in civilizacijske posebnosti Francije ter drugih frankofonskih dežel. Znajdemo se v situacijah, ki se dotikajo našega vsakdana. Pri pouku se uporablja učbenik in delovni zvezek Décibel, ki ju dopolnjujejo zvočni posnetki, delo v računalniški učilnici, delovno gradivo učitelja, delo v gospodinjski učilnici, sodelujemo na šolskih proslavah … Sodelujemo pri Francoski bralni znački, obiščemo Frankofonski festival … |
LIKOVNO SNOVANJE 2 |
Traja eno šolsko leto, dopolnjuje vsebine rednega predmeta likovne umetnosti in je namenjen vsem učencem 8. razreda, ki si želijo več likovnega ustvarjanja in oblikovanja, saj je delo praktično naravnano. Ocenjujejo se likovni izdelki, ki izkazujejo tudi usvojeno teoretično znanje učenca. Predhodno obiskovanje LS 1 ni potrebno, lahko pa tovrstno likovno izobraževanje nadaljujejo še v 9. razredu (LS 3). Vsebine predmeta so po posameznih likovnih področij zasnovane na temeljnih likovnih pojmih, ki jih učenec osvaja in nadgrajuje glede na svoj potencial, spoznava pa tudi likovna dela umetnikov in poklice, pri katerih je potrebno znanje likovnega jezika ter si tako oblikovali merila likovnega vrednotenja za življenje. Ob komunikaciji in interakciji z učiteljem pri teoretičnem in praktičnem delu učenec pri predmetu razvija občutljivost zaznavanja, likovno-ustvarjalno mišljenje, emocije in motorično občutljivost, vizualni spomin, domišljijo in motorično spretnost. |
MATEMATIČNA DELAVNICA 8 |
Traja eno šolsko leto. Vsebina predmeta po sklopih je: zgodovina matematike, drugačna geometrija, miselne igre, zanimivi miselni postopki in geometrija s prepogibanjem papirja. Pouk je načrtovan kot samostojno ali skupinsko raziskovanje, bistveno je aktivno pridobivanje izkušenj. Pogosto je praktično delo, pri katerem nastanejo zanimivi izdelki, in medpredmetno povezovanje z likovno umetnostjo ter zgodovino. Predmet je namenjen učencem različnih matematičnih sposobnosti. |
NEMŠČINA 2 |
Traja eno šolsko leto. Pogoj je predhodno obiskovanje NI 1. Nadaljuje se z NI 3. Učenci se naučijo pisati in brati preprosta besedila. Ob temah nakupovanje, hrana, moda, prosti čas, šport, vreme, človeško telo in zdravje se naučijo besedišča ter posameznih slovničnih struktur, kar uporabijo v različnih govornih okoliščinah. Spoznavajo nemško kulturo in kulturno zgodovino. Učenci sodelujejo pri nemški bralni znački. |
IZBRANI ŠPORT: ODBOJKA |
Traja eno šolsko leto. Predmet predstavlja nadgradnjo tehničnega in taktičnega znanja pouka športa ter uporabo le-tega v igri. |
RAČUNALNIŠTVO: MULTIMEDIJA |
Traja eno šolsko leto. Računalništvo je izbirni predmet, pri katerem se spoznavanje in razumevanje osnovnih zakonitosti računalništva prepleta z metodami neposrednega dela z računalniki, kar odpira učenkam in učencem možnosti, ki so potrebne pri nadaljnjem izobraževanju in vsakdanjem življenju. Učenci pri predmetu izvajajo več različnih vaj s področja multimedije. Tako spoznajo delo z različnimi napravami in programi, ki so pri takšnem delu potrebni. Učenci obdelujejo slike, izdelajo vizitko, obdelajo video in zvok ter izdelajo predstavitev. |
RAČUNALNIŠTVO: UREJANJE BESEDIL |
Traja eno šolsko leto. Računalniška in digitalna pismenost je v 21. stoletju ena izmed ključnih kompetenc. Učenci spoznajo računalnik. Najprej se seznanijo z razvojem računalnika, nato zgradbo, delovanjem in uporabo računalnika. Sledi praktični del, in sicer urejanje besedila z urejevalnikom besedil Microsoft Word. Učenci se naučijo shranjevanja, kopiranja, oblikovanja, dodajanja slik, grafikonov, tabel, nastavitve samodejnega kazala … Naučijo se poiskati podatke na spletu in jih prenesti v Microsoft Word. Izdelajo seminarsko nalogo z določeno vsebino in jo predstavijo sošolcem in sošolkam. Naučijo se, kako v PowerPointu pripraviti dobro predstavitev. Naučijo se uporabljati elektronsko pošto in spoznajo osnove varnosti in etike na internetu. Učenci tako pridobijo osnovna znanja, ki so potrebna za uporabo računalnika, ob tem pa se naučijo izdelati seminarsko nalogo, kar je nujno potrebno znanje pri nadaljnjem šolanju. Ob koncu se naučijo nekaj osnov programiranja. |
RASTLINE IN ČLOVEK |
Traja eno šolsko leto in dopolnjuje znanje BIO in NAR. Pri predmetu učenci spoznavajo pomen rastlin v človekovem življenju, prehrani, slovenskem obredju in umetnosti. Izberejo svojo najljubšo rastlino in izdelajo monografijo o njej. Seznanijo se z negovanjem in vzdrževanjem okrasnih rastlin ter vzgojo lastnih rastlin. Spoznajo poklic vrtnar, cvetličar, gozdar, agronom … Navajajo se na samostojno delo z uporabo različnih učnih pripomočkov: ključi za določevanje, strokovna literatura, optične naprave in elektronski viri. |
RISANJE V GEOMETRIJI IN TEHNIKI |
Traja eno šolsko leto. Učenci 8. in 9. razreda pri predmetu rišejo različne projekcije in uporabljajo tudi računalniške programe za risanje, Qcad in Tinkercad. Spoznajo se s 3D modeliranjem in 3D tiskom, ter z laserskim graviranjem in izrezovanjem narisanega. |
SODOBNA PRIPRAVA HRANE |
Traja eno šolsko leto. Predmet nudi učencem možnost, da dopolnjujejo in razširjajo znanje o prehrani, glede na zagotavljanje in ohranjanje zdravja. Pri praktičnem delu spoznavajo načine priprave živil in jedi ter razvijajo individualno ustvarjalnost. |
ŠOLSKO NOVINARSTVO |
Traja eno šolsko leto. Učenci spoznavajo osnovne pojme novinarstva. Pišejo novico, poročilo, reportažo, anketo, intervju, komentar, uvodnik, članek in oceno. Sodelujejo pri šolskem glasilu ali pa izdajo razredni časopis. Opravijo tudi terensko delo, kjer snemajo prispevke. Obiščejo časopisno, radijsko ali televizijsko hišo. |
ŠPORT ZA ZDRAVJE
|
Traja eno šolsko leto. Predmet je namenjen učencem, ki se radi ukvarjajo s športom. Namenjen je nadgradnji tistih vsebin športa, s katerimi je mogoče vplivati na zdravje in dobro počutje (splošna kondicijska priprava, atletika, nogomet, košarka in odbojka). Znanje, pridobljeno pri urah športa, se uporablja v igri. |
9. razred
Predmet | Trajanje predmeta, pogoji za obiskovanje predmeta in vsebina predmeta |
ASTRONOMIJA: ZVEZDE IN VESOLJE |
Predmet se izvaja eno leto. Primeren je za učence, ki jih astronomija res zanima. Potrebna bo učenčeva aktivnost, saj se ocenjuje predstavitev izbrane teme. V prvem delu se bomo ukvarjali z osnovno sliko vesolja in našem mestu v njem. Z matematičnimi metodami bomo preverjali podatke in s si preračunavanji ustvarili predstavo o razsežnosti Osončja, Galaksije, vesolja, starosti vesolja … Ponovili in nadgradili bomo znanje o vesolju, pridobljeno pri urah fizike. Spoznali bomo različne zvezde, ozvezdja in načrtovali opazovanje nočnega neba. Reševali bomo astronomsko-matematične naloge. V veliko pomoč na bosta računalnik in kalkulator. |
ELEKTROTEHNIKA |
Traja eno šolsko leto. Elektrotehnika je tehnični izbirni predmet, pri katerem so v ospredju proizvodnja, prenos in poraba električne energije. Govora bo o pridobivanju električne energije s klasičnimi in alternativnimi viri. Učenci se preizkusijo v izdelavi različnih električnih porabnikov. Naredijo projekt: električne instalacije v stanovanjski hiši. Ocenjujejo vpliv elektrotehnike na človeka in okolje. Pridobljeno znanje učenci povežejo z drugimi naravoslovno-tehničnimi vsebinami. |
FILMSKA VZGOJA: FILM IN DRUŽBA |
Traja eno šolsko leto. Učenci gledajo filme in po ogledu o njih razpravljajo ter poglobijo doživljanje filma v strnjeni interpretaciji, spoznavajo in razčlenjujejo načine sprejemanja filma, raziščejo možnosti povezovanja filma z drugimi predmetnimi področji, razumejo družbeni vidik filmske ustvarjalnosti in presojajo načine filmske obravnave pereče tematike. Spoznajo osnove dokumentarnega filma, odkrivajo razlike med dokumentarnim in igranim filmov, izdelajo kratke dokumentarne filme idr. |
FRANCOŠČINA 3
V šolskem letu 2025/2026 ne bo ponujena. |
Francoščina 3 kot obvezni izbirni predmet poteka dve uri tedensko. Spoznamo, da gre za zelo razširjen in pomemben jezik, ki je nekoliko podoben italijanščini in angleščini. Naučimo se sporazumevati v francoščini (govorno in pisno izražanje, bralno in slušno razumevanje, besedišče in slovnica). Skozi komunikacijski pristop k učenju jezika spoznamo kulturo in civilizacijske posebnosti Francije ter drugih frankofonskih dežel. Znajdemo se v situacijah, ki se dotikajo našega vsakdana. Pri pouku se uporablja učbenik in delovni zvezek Décibel, ki ju dopolnjujejo zvočni posnetki, delo v računalniški učilnici, delovno gradivo učitelja, delo v gospodinjski učilnici, sodelujemo na šolskih proslavah, … Sodelujemo pri Francoski bralni znački, obiščemo Frankofonski festival … |
LIKOVNO SNOVANJE 3 |
Traja eno šolsko leto, dopolnjuje vsebine rednega predmeta likovne umetnosti in je namenjen vsem učencem 9. razreda, ki si želijo več likovnega ustvarjanja in oblikovanja, saj je delo praktično naravnano. Ocenjujejo se likovni izdelki, ki izkazujejo tudi usvojeno teoretično znanje učenca. Vsebine predmeta so po posameznih likovnih področij zasnovane na temeljnih likovnih pojmih, ki jih učenec osvaja in nadgrajuje glede na svoj potencial, spoznava pa tudi likovna dela umetnikov in poklice, pri katerih je potrebno znanje likovnega jezika ter si tako oblikovali merila likovnega vrednotenja za življenje. Ob komunikaciji in interakciji z učiteljem pri teoretičnem in praktičnem delu učenec pri predmetu razvija občutljivost zaznavanja, likovno-ustvarjalno mišljenje, emocije in motorično občutljivost, vizualni spomin, domišljijo in motorično spretnost. Predhodno obiskovanje LS1 in LS2 ni potrebno. |
MATEMATIČNA DELAVNICA 9 |
Traja eno šolsko leto. Vsebina predmeta po sklopih: Diofantske enačbe in aritmetične uganke, telesa in prostori, matematika šifriranja in fraktali. Učenci razvijajo prostorsko predstavljivost, poudarek je na izkustvenem učenju vsebin in poglabljanju matematičnih znanj v smereh, ki niso neposredno vezane na njihovo obstoječe matematično znanje. Vsebina in oblika dela v razredu se prilagaja interesom in sposobnostim učencev. Ocenjevanje znanja je prilagojeno oblikam dela. |
NEMŠČINA 3 |
Traja eno šolsko leto. Pogoj je predhodno obiskovanje NI 2. Učenci se naučijo pisati in brati preprosta besedila. Ob temah moje mesto, počitnice in potovanja, moji prijatelji in vzorniki, poklici, moji načrti, mediji se naučijo besedišča ter posameznih slovničnih struktur, kar uporabijo v različnih govornih okoliščinah. Spoznavajo nemško kulturo in kulturno zgodovino. Učenci sodelujejo pri nemški bralni znački. |
IZBRANI ŠPORT: ODBOJKA |
Traja eno šolsko leto. Predmet predstavlja nadgradnjo tehničnega in taktičnega znanja pouka športa ter uporabo le-tega v igri. |
POSKUSI V KEMIJI |
Traja eno šolsko leto.
Predmet omogoča učencem, da utrdijo, dopolnijo in poglobijo znanja, spretnosti in veščine, ki so jih pridobili pri pouku kemije. Učenci spoznavajo metode varnega eksperimentalnega dela v kemiji, razvijajo eksperimentalne spretnosti in eksperimentalni pristop, ki vključuje: postavljanje hipotez, opazovanje in opisovanje pojavov, preizkušanje, zbiranje in beleženje opažanj ter rezultatov, sposobnost osmišljanja, predstavitve opažanj in rezultatov. |
RAČUNALNIŠTVO: MULTIMEDIJA |
Traja eno šolsko leto. Predhodno obiskovanje predmeta računalništvo (urejanje besedil) ni potrebno. Računalništvo je izbirni predmet, pri katerem se spoznavanje in razumevanje osnovnih zakonitosti računalništva prepleta z metodami neposrednega dela z računalniki, kar odpira učenkam in učencem možnosti, ki so potrebne pri nadaljnjem izobraževanju in vsakdanjem življenju. Učenci pri predmetu izvajajo več različnih vaj s področja multimedije. Tako spoznajo delo z različnimi napravami in programi, ki so pri takšnem delu potrebni. Učenci obdelujejo slike, izdelajo vizitko, obdelajo video in zvok ter izdelajo predstavitev. |
RAČUNALNIŠTVO: |
Traja eno šolsko leto. Predhodno obiskovanje predmeta računalništvo (urejanje besedil ali multimedija) ni potrebno, je pa priporočljivo predhodno znanje dela z računalnikom.
Računalniška omrežja je izbirni predmet, pri katerem bodo učenci spoznali, kaj je internet, kaj lahko počnemo v njem, kako naredimo svojo spletno stran in kako jo vstavimo v svetovni splet. Spoznali bodo tudi, kaj je računalniško omrežje in na kakšen način se računalniki med seboj sporazumevajo. Učenci bodo spoznali osnove HTML jezika, kako izdelamo spletne strani, spletne ankete in spletne kvize. |
RASTLINE IN ČLOVEK |
Traja eno šolsko leto in dopolnjuje znanje BIO in NAR. Pri predmetu učenci spoznavajo pomen rastlin v človekovem življenju, prehrani, slovenskem obredju in umetnosti. Izberejo svojo najljubšo rastlino in izdelajo monografijo o njej. Seznanijo se z negovanjem in vzdrževanjem okrasnih rastlin ter vzgojo lastnih rastlin. Spoznajo poklic vrtnar, cvetličar, gozdar, agronom … Navajajo se na samostojno delo z uporabo različnih učnih pripomočkov: ključi za določevanje, strokovna literatura, optične naprave in elektronski viri. |
RETORIKA |
Traja eno šolsko leto. Retorika je nauk o govorništvu, spretnosti govorjenja ali nauk o gostobesednosti. Namen retorike je seznaniti učenke in učence ne le s pojmi prepričevanja in argumentiranja, temveč jih naučiti predvsem samostojnega, smiselnega in kritičnega oblikovanja ter izražanja stališč. |
RISANJE V GEOMETRIJI IN TEHNIKI |
Traja eno šolsko leto. Učenci 8. in 9. razreda pri predmetu rišejo različne projekcije in uporabljajo tudi računalniške programe za risanje, Qcad in Tinkercad. Spoznajo se s 3D modeliranjem in 3D tiskom ter z laserskim graviranjem in izrezovanjem narisanega. |
RUŠČINA 3 |
Traja eno šolsko leto. Pogoj je predhodno obiskovanje RI 2. Ob temah restavracija, mesto, oblačila, človeška zunanjost, karakter se naučijo besedišča ter posameznih slovničnih struktur, kar uporabijo v različnih govornih okoliščinah. Spoznavajo rusko kulturo in kulturno zgodovino. Opravijo rusko bralno značko. Sodelujejo z učenci drugih šol. |
SODOBNA PRIPRAVA HRANE |
Traja eno šolsko leto. Predmet nudi učencem možnost, da dopolnjujejo in razširjajo znanje o prehrani, glede na zagotavljanje in ohranjanje zdravja. Pri praktičnem delu spoznavajo načine priprave živil in jedi ter razvijajo individualno ustvarjalnost. |
ŠOLSKO NOVINARSTVO |
Traja eno šolsko leto. Učenci spoznavajo osnovne pojme novinarstva. Pišejo novico, poročilo, reportažo, anketo, intervju, komentar, uvodnik, članek in oceno. Sodelujejo pri šolskem glasilu ali pa izdajo razredni časopis. Opravijo tudi terensko delo, kjer snemajo prispevke. Obiščejo časopisno, radijsko ali televizijsko hišo. |
ŠPORT ZA ZDRAVJE
|
Traja eno šolsko leto. Predmet je namenjen učencem, ki se radi ukvarjajo s športom. Predmet je namenjen nadgradnji tistih vsebin športa, s katerimi lahko vplivamo na zdravje in dobro počutje (splošna kondicijska priprava, atletika, nogomet, košarka in odbojka). Znanje, pridobljeno pri urah športa, se uporablja v igri. |
ŠPANŠČINA 3 |
Traja eno šolsko leto. Pogoj je predhodno obiskovanje IPŠ 2. Učenci širijo in nadgrajujejo svoje jezikovno znanje, doseženo pri IPŠ 1 in IPŠ3. Ob različnih temah se učijo besedišča ter posameznih slovničnih struktur, kar uporabijo v različnih govornih okoliščinah. Spoznavajo špansko kulturo in kulturno zgodovino. |