POUK NA FAKULTETI ZA ARHITEKTURO

19. 4. 2019 so učenci 3. b z učiteljicama Andrejo Golob in Katjo Eder obiskali Fakulteto za arhitekturo, ki stoji nedaleč stran od Prul.
Učiteljica se je predhodno dogovorila za pouk likovne umetnosti na fakulteti, saj je bila tema arhitektura, gradnja in oprema prostora. Kje bi to bolje storili kot prav na tej fakulteti! Ga. Mojca Gregorski je predlog prijazno sprejela in z ekipo študentov pripravila triurno delavnico načrtovanja, oblikovanja in opremljanja notranjega in zunanjega prostora. Tokratni izziv je bil izdelati učilnico, skupni prostor in igrišče po željah in sanjah otrok.


Najprej so učenci kot pravi študenti sedli v veliko predavalnico. Tam se jim je zdelo imenitno, saj so imeli dober razgled in VRTLJIVE STOLE!!! Učiteljici pa sta bili navdušeni nad akustiko, saj se je slišalo šepetanje govorca do zadnje vrste miz.

Po sprehodu po fakulteti so se ustavili v sobi za ustvarjanje, kjer jim je gospa Gregorski predstavila pouk in učilnice nekoč ter spremembe teh prostorov vse do danes.

Spoznali so nekaj teoretičnih osnov arhitekture in si ogledali fotografije nenavadnih učilnic po svetu.

Najbolj so jih pritegnile učilnice prihodnosti, ki so bile videti res vabljivo.

Nato so se učenci razdelili v sedem skupin po tri otroke. Z vsako skupino je eden od študentov, ki so že pred prihodom pripravili material, pripomočke in narezali gradnike, sodeloval kot mentor in pomočnik.

Nekaj elementov so si učenci sproti narezali sami. To se jim je zdelo še posebej imenitno.

Delo se je pričelo in učenci so najprej narisali skice svojih zamišljenih prostorov. Imeli so ogromno dobrih zamisli. Zatem so se v skupini odločili za eno ali pa so iz vsake skice uporabili nekaj elementov.

Začelo se je postavljanje, spajanje in lepljenje različnih gradnikov. Učenci so se naučili, kako narediti luknjo v steni, izdelati stopnice, bazen ali drevo.

Zgradili in opremili so zelo različne učilnice. Ena je bila kot avtodom, druga povsem nogometno obarvana, tretja z bazenom, četrta s plezalno steno, peta z mnogo mehkimi blazinami, šesta s prostorom za živali in sedma s številnimi stopnicami in odprtinami v steni. Vse so odražale veliko željo otrok po gibanju, zato so bile opremljene z raznoliko opremo, ki to omogoča.

Ko so končali, je vsaka skupina predstavila svojo maketo. Razložili so uporabnost šolskih prostorov in predstavili opremo, ki jim je všeč. Povedali so, kako so sodelovali in katere rešitve so jim povzročale težave. Študenti – mentorji, ki so bili ponosni na svoje mlade varovance, so priznali, da se v marsikom od njih skriva bodoči arhitekt.
Spodnje fotografije so zgovoren prikaz zaključka dogodivščine.

Mladim »arhitektom« je uspelo! Povedali so, da so se igrali in ob tem učili. Bilo jim je zabavno.

Zahvalili so se svojim mentorjem in gospe Gregorski in jim podarili origami škatlice za spravljanje ostankov pri šiljenju svinčnikov. Drug drugemu so zaželeli še veliko ustvarjalnih navdihov.