PRVOŠOLCI PRI DNEVU EKSPERIMENTOV

22. 1. 2021 so imeli prvošolci naravoslovni dan, na katerem so eksperimentirali. Eksperimenti so bili vezani na tekmovanje iz znanja naravoslovja Kresnička, ki bo v prihodnjem mesecu. Preizkušali so še mešanje tekočin, plovnost predmetov, nekateri učenci pa so se navdušeno lotili tudi drugih eksperimentalnih izzivov.  

Tokrat so poskuse izvajali doma, večino snovi in pripomočkov pa so vzeli kar iz kuhinjskih omaric. Otroci se radi igrajo z vodo, zato so učiteljice izbrale preproste eksperimente, povezane z njo. Starši so bili v vlogi asistentov, sicer pa so otroci delali samostojno, saj jim poskusi pomenijo izziv, veselje, zabavo in nova spoznanja. 

Predstavitev eksperimentov je potekala s posnetim gradivom v spletni učilnici.  

Prvi eksperiment za tekmovanje Kresnička je zahteval natančnost, vztrajnost in pozornost. Otroci so naredili most iz škatel in papirja. Na most so polagali kovance za en cent in jih šteli, dokler se most ni podrl. Zgradili so trdnejši most in spet šteli kovance. Naredili so več različic in ugotovili, kateri most je najtrdnejši. Zmagal je most v obliki meha harmonike. Le zakaj prav ta? 

 

 

Drugi eksperiment za tekmovanje Kresnička je bil povezan s sadjem. Sveže limone, jabolka in grozdje so vohali, okušali in stiskali med prsti. Nato so na različno debele kolobarje narezali limone in jabolka. Nekatere sadeže so olupili, drugih ne. Rezine so polagali na pekač. Dodali so še grozdne jagode in po želji še drugo sadje. Vklopili so pečico in sadje sušili, dokler ni bilo suho. Med postopkom sušenja so opazovali spremembo barve in oblike kolobarjev. Ugotavljali so tudi, kateri se posušijo prej, tanki ali debeli. 

 

Sledil je eksperiment Mešanje tekočin. Najprej je bilo treba vse pripraviti. Tu so se odlično izkazali odrasli pomočniki. Še zaščitna očala na nos, pa akcija … Otroci so mešali vodo z oljem, sirupom, detergentom, medom in še s čim. Opazovali so, kako se te tekočine razporedijo v vodi. Zmagovalec na vrhu je … olje!  

Zabavno je bilo preizkušati plovnost predmetov iz različnih snovi. Polagali so jih v navadno vodo. Plava? Potone? Glej to čudo, če vodi dodaš veliko soli, pa nekateri predmeti več ne potonejo čisto do dna, ampak lebdijo nekje vmes. Pa so bili možgani spet zaposleni, ko so razvozlavali, zakaj je tako.  

Najbolj vneti raziskovalci so opravili še dodatne eksperimente, kot so jih predvidele učiteljice. Nekateri poskusi pa bodo počakali do naslednjič, ko se bo doma razlezel dolgčas.  

Kot se za raziskovalce spodobi, so učenci ob vsakem eksperimentu v zvezek narisali skice o poteku dela. Nastali so nazorni prikazi, s katerimi so otroci ozavestili eksperimente in razmišljali, zakaj se je kaj zgodilo.   

Ko se bodo srečali v šoli, bodo povedali, kateri poskus jih je najbolj navdušil in zakaj. Skupaj z učiteljicami bodo strnili ugotovitve.  

Fotografije zgovorno povedo, da so otroci zagnano sodelovali, se ob tem učili in zabavali. To pa je tisto pravo, kajne?